Anna Frankzen Starrin

Hur ska företag tänka och agera för att lyckas i framtiden? Anna Frankzen Starrin är kulturantropologen och kommunikatören som vill få företag att spana in i framtiden för att hitta sin väg i den digitala transformation med hållbar utveckling som mål. Anna har arbetat som trendanalytiker och innovationskonsult i 15 år.

Anna genomför trendstudier och innovationsarbeten för företag inom många olika branscher. Hon medverkar som trendspanare i SR och deltar i olika TV-program, skriver artiklar och är en väl anlitad föreläsare och moderator. Anna kallas i media för Robot-Anna, eftersom hon gärna pratar om automatisering och digitaliseringens påverkan på företag i framtiden. Den viktigaste delen Annas jobb som trendanalytiker är att samla på inspiration och hitta den överallt, i forskning, barnprogram och i film och litteratur. 

Anna är sidekick till Jennica Andersson och kommer att ställa bekväma och obekväma frågor till talare på scenen med målet att vi tillsammans kan lära oss något nytt och inspireras till att våga ta nya steg mot digital transformation.

"En person som har betytt extra mycket för mig i min yrkesroll är Diana Vreeland, som bland annat arbetade som chefredaktör för amerikanska Vogue. Hon har sagt att  'You’re not supposed to give people what they want, your supposed to give them what they don't know they want yet.' Så borde vi alla tänka emellanåt."

 
Anna deltar i programdelen:
Välkommen
Charlotta Rehman chef för Telias företagsaffär i Sverige samt programledarna Jennica Andersson och Anna Frankzén Starrin inleder och hälsar välkommen.

Se hela programmet här

Fler talare på Telia Connect2Business